امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵

دوره آموزشی کارمند پذیرش هتل

نام شغل : کارمند پذیرش هتل

کد شغل:  ۲۷/۱/۳/۹۴-۳

گروه شغلی :  خدمات  هتلداری

نوع حرفه: پذیرشگر

شرح شغل: کارمند پذیرش هتل از گروه شغلی خدمات است . کارمند پذیرش ضمن آگاهی از سازمان و تشکیلات هتل و بخش پذیرش میهمان ) فرانت آفیس ( از بخش های صنعت گردشگری نیز اطلاع و مهارت بالایی در برقراری ارتباط با میهمانان دارد ، با قدرت بیان و مهارت در فروشندگی می تواند خدمات و اتاق های هتل را به میهمانان معرفی و ارائه نماید . همچنین اطلاعات جامعی در مورد هتل و خدمات شهری و جاذبه های دیدنی منطقه دارد و باید از قوانین پذیرش میهمان و قوانین هتلداری آگاه باشد .

ویژگیهای کارآموز: داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی

حداقل میزان تحصیلات :دیپلم

حداقل توانایی جسمی: دارا بودن سلامت کامل جسمانی و  روانی

مهارت پیش نیاز: مهارت زبان انگلیسی یا یکی از زبان های زنده دنیا در حد سطح Intermediate کانون زبان ایران و مهارت کامپیوتر ICDL –  درجه ٢

وظایف اصلی شغل: فردی است که تشریفات ورود و خروج مهمان را انجام می دهد و توانایی اداره امور در پذیرش و هماهنگی با تمام قسمتهای هتل را انجام می دهد . قلب تپنده هر هتل یا مجموعه بزرگ و زنجیره ای  و پل ارتباطی مهمان ومیزبان اصلی (مدیرهتل ) می باشد.

چشم اندازهای اقتصادی شغلی دوره ( با رویکرد تغییرات تکنوژی و بازار)

امروزه با توجه به افزایش زائرو گردشگر، نیاز بیشتری به اقامتگاهها وهتل ها احساس می شود ، که این امر مستلزم نیروهای متخصص و زبردست است تا بتوانند با جذب ، سرویس دهی و حفظ مهمان به اقتصاد هتل ودر نهایت استان وکشور کمک کنند.

چشم اندازهای ایجاد درآمد شغلی دوره(با رویکرد فردی که در شغل قرار می گیرد – نگاه به آینده شغلی)

با توجه به نقش مهم واساسی کارمند پذیرش در هتل در صورت اثبات شایستگی و مهارت می توان به مدیریت قوی در فرانت آفیس ، و درجات بالاتر ، مدیری کارکشته و ماهر در هتل ارتقاء یافت و در نهایت می توان فرد مفیدی برای یک مجموعه شغلی وسیع و تاثیر گذار در جامعه بود. و باعت جذب گردشگر و درآمد زایی شود .

طول دوره: ۱۷۶ ساعت         تئوری: ۴۴ ساعت           عملی: ۱۳۲ ساعت

 

متصدی-پذیرش-هتل

دوره آموزشی کارمند پذیرش هتل