امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹

دوره آموزشی آشپز هتل درجه ۲

۱- نام شغل : آشپز هتل درجه دو

۲- کد شغل:   ۵-۳۱/۳۷/۲/ ۲

۳- گروه شغلی:  خدمات هتلداری 

۴- نوع حرفه: صنایع غذایی

۵- شرح شغل: آشپز درجه ۲ هتل کسی است که علاوه بر داشتن مهارت آشپز درجه ۳ نیز اندازه عمده- پختن و کنسرو کردن سبزیجات در فصول مختلف- تهیه انواع سالاد- برش انواع گوشت- تهیه انواع پلو- کنسرو کردن قارچ- تهیه انواع گراتن- تهیه انواع ماکارونی – تهیه انواع ساندویچ و همبرگر- تهیه انواع پیاژه و سوپ- تهیه انواع اسکالپ- انواع کراکت- تهیه خمیر بنیه- کوکتل انواع میگو- پخت انواع میگو- سرخ کردن انواع ماهی- آماده کردن مواد اولیه انواع کباب- تهیه انواع کباب- تهیه انواع استیک- آماده کردن غذا جهت سرو- تهیه انواع حلیم- تهیه انواع شامی- تهیه انواع تاس کباب- تهیه انواع پوره- تهیه انواع دلمه برآید.

۶) ویژگیهای کارآموز: داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی

۷) حداقل میزان تحصیلات : پایان دوره راهنمایی 

۸) حداقل توانایی جسمی: سلامت کامل جسمانی و روانی

۹) مهارت پیش نیاز: ندارد

۱۰) وظایف اصلی شغل: آشپز هتل فردی است که توانایی تهیه انواع پیش غذا و غذاهای اصلی ایرانی و فرنگی را داشته و علاوه براین با مفاهیمی همچون اصول پذیرایی ، سروغذا، بهداشت و ایمنی آشنایی دارد . آشپزهتل درجه۲ و ۱ می تواند به عنوان کمک آشپز و یا آشپز اصلی در رستورانها و هتلها مشغول به کار شود .

۱۱) چشم اندازهای اقتصادی شغلی دوره ( با رویکرد تغییرات تکنوژی و بازار)

امروز به دلیل بازار پررقابت تهیه و تولید غذا فقط افرادی می توانند در این بازار بمانند که کیفیت محصول تولیدی شان از حد قابل قبول برخوردار باشد واین کیفیت را بتوانند محفوظ بدارند ، آشپزهتل با تکیه بر دانش و تجربه خود در بهبود کیفیت و حفظ آن نقش مهمی دارد و علاوه بر این در حفظ سلامت و بهبود کیفیت تغذیه ای غذا می تواند موثر باشد که این امر به بازار کار و نیاز به داشتن آشپزی دانش آموخته و مجرب اثری مثبت خواهد داشت.

۱۲)چشم اندازهای ایجاد درآمد شغلی دوره(با رویکرد فردی که در شغل قرار می گیرد – نگاه به آینده شغلی)

آشپز هتل چه در جایگاه کمک آشپز و چه به عنوان آشپز اصلی از جایگاه خوبی از لحاظ درآمدی و اشتغال برخوردار است و آشپز می تواند آینده شغلی و درآمدی خوبی را برای خود ترسیم کند و در حال حاضر نیاز و درخواست بازار برای جذب آشپز بسیار خوب است به نحوی که میزان بی کاری آشپزهای مجرب و با تعهد تقریباٌ صفر است.

طول دوره: ۲۱۸ ساعت      تئوری: ۸۰ ساعت        عملی: ۱۳۸ ساعت

 

متاسفانه ظرفیت ثبت نام تکمیل شده است.

 

 

 

مرکز آموزش هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد

مرکز آموزش هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد